Mijn site
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Landrover Serie III
​


​Welkom

 
Mijn naam is Jan Koppen. Ik ben serie3 liefhebber sinds mijn jeugd. In die tijd waren de serie 2 en 3 Land Rovers heel stoer en stonden voor avontuur en vrijheid. Als je eens mocht meerijden,’’ was je ’de hemel ten rijk’. Er ooit een kunnen bezitten, kwam niet eens in je op!

In die dagen waren de serie 2 en 3 Land Rovers zonder meer gezichtsbepalend  voor het straatbeeld. Het karakteristieke uiterlijk, de olievlekken op de pakeerplaats, en de blauwe rook tijdens het opstarten, zijn enkele zaken die bij menigeen een reactie van herkenning en nostalgie oproept.

Daarnaast heeft het optreden van de serie 3 Land Rover, in o.a. de Camel Tropfy’s  en natuurlijk de TV-serie Daktari, gemaakt, dat de serie 3 Land Rover in ons geheugen gegrift staat. Vandaag de dag is de Serie 3 gelukkig een auto, die in de classic-car wereld veel liefhebbers kent.

 
Voor wie is de site?
 
Voor iedereen die in de Land Rover serie3 geïnteresseerd is, biedt deze site informatie. 
​

Velen duizenden die tussen ongeveer 1974 en 1990 in militaire-dienst zijn geweest, zullen zich de Laro 109 en de Laro light-weight herinneren.  Omdat de ex NL leger 109 mijn meeste belangstelling heeft,  is vooral veel informatie over de voormalig Nederlandse leger 109's, op deze site te vinden.

Voor een impressie van Land Rover Serie 3 rijden, klik op de volgende link :
http://www.youtube.com/watch?v=wzfWmiSIrLw&feature=youtube_gdata
 
 
Veel plezier en rij veilig.
 
Jan Koppen
E-mail: info(at)draakzeilen.nl
 
 


Foto

Foto
Foto

ontstaan van een model
​

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer