Mijn site
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Landrover Serie III
​

​
​NATO-normen

 
Enkele van de belangrijkste verplichtingen waaraan de Nederlandse landmacht Laro’s moesten voldoen waren:

· Commando /verbindings/algemene dienst voertuig.
· Plaats voor vier militairen met volledige uitrusting, plus twee radio-installaties.

· Minimale last 750kg.

· De kruissnelheid 70 km per uur.

· Actieradius 600 km.

· Terreinvaardig.

· Uit onderdelen zijn vervaardigd die eenvoudig in de handel verkrijgbaar waren.

· Dieselmotor.

· Gebruik van de binnen de NATO gebruikte diesel en smeermiddelen.

· Hoogte 1,5 meter.

· Bodemvrijheid  23 cm te zijn.

· Waaddiepte 50 cm.

· Minimaal onderhoud.

· Minimale smeerpunten.

· Reparaties eenvoudig uitvoerbaar.

· Vervanging van de motor binnen 2 uur.

· Olie verversen om de 5000 km.

· Eenvoudig schoon te maken.

· 24 volt elektrische systeem.

· Radio-ontstoord.

· Oorlogsverlichting en een kaartleeslampje.

· NATO trekhaak.
​
· Nog starten bij -18 graden Celsius.
 

 


Afbeelding

Foto

Afbeelding

Afbeelding

diesel

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer