Mijn site
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Landrover Serie III
​

 
Wielnaafbouten 

Dick van Waert reed al een tijdje rond met twee afgebroken bevestigingsbouten van de wielnaaf van het rechterwiel van zijn ex NL 109. Een deel van de bout zat muurvast in de wielnaaf.  Het gevolg dat de pakking tussen de wielnaaf en de aandrijfflens niet zijn werk kan doen en er druppels olie uit de achteras het wiel bevlekt. Daarnaast is dit natuurlijk geen veilige situatie. We zijn onlangs naar Ron Bolleboom gegaan om dit te laten repareren.

Uitboren van de boutresten uit de wielnaaf is een moeilijke klus. Eenvoudiger is de wielnaaf te vervangen. Ron had er nog een 2e hands wielnaaf liggen en ging aan de slag.

Hieronder wat foto’s van de reparatie.
  
Hoe je de reparatie moet uitvoeren staat stapsgewijs beschreven in de technische handleiding veldonderhoud vrachtauto, algemene dienst: 0.75 ton, 4 x 4, Land Rover van de Koninklijke Landmacht. 
​
Foto

Foto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Foto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
We moesten het zelf effe afmaken. Ron had het druk! 
​

dynamo + accu

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer