Mijn site
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Draak H-110

​De volgende Informatie ontvangen in Oktober 2024: 

​Rond 1960 kocht mijn vader Roger Marques de 'helft' van de H110 Troepiaal. Ik was toen 9 jaar oud. Samen met de eerste eigenaar bouwden we een steiger aan de andere kant van Asiento, bij het clubhuis van de mariniers. De eerste eigenaar ging altijd op zaterdag en wij op zondag. Zo heb ik leren zeilen. Na een paar jaar gingen we naar Nederland en raakte de boot (helaas) langzaam in verval.

Bijgevoegd een foto uit onze periode; - Ik zit aan de fok en mijn vader aan het roer.

Randy Marques
Info Okt. 2024.
​

​De volgende Informatie ontvangen in December 2022: ​

Goedemiddag Margriet en Jan
 
Bijgevoegd foto van de H-110 en info op de achterkant van de foto
 
Mijn ouders hebben gewoond op Curacao van 1947 t/m 65. Zij waren lid van zeilvereniging Asiento te Spaanse Water. Het vereniging gebouw staat er nog steeds met alle houten panelen van overwinningen.

Wedstrijden werden gevaren van het Spaanse Water naar de Piscandera Baai. Eerst de passaat wind voor de wind en terug was natuurlijk het betere werk, of langs de kust omhoog kruipen of lange slagen buitenom.
 
De foto is uiteindelijk in mijn schuur beland en daar jullie bijna geen info hebben van de H-110, bij deze, Troepiaal is een vogel welke op Curacao voorkomt.
 
Asiento had meerdere Draken, als ik er ooit aan toe kom zal ik kijken naar zeilfoto’s van Draken etc. welke nu op mijn zolder liggen
 
De tanker welke op de achtergrond vaart vertrekt leeg naar Venezuela om daar de ruwe olie op te halen die op Curacao verwerkt werd. Toen der tijd was Shell Curacao de derde grootste raffinaderij van de wereld
 
Met vriendelijke groeten
Michiel
Neder Helman
Hellevoetsluis


​De volgende Informatie ontvangen in 2005: 


​Bouwnr. 436-2,            febr. 1943 – 24 juli 1943

ƒ 4700
 
Libertas                           1943-1945             P.J. Mersel, Amsterdam
 
Info : Huib de Vries, Jachtbouwer De Vries/Vlijt, Aalsmeer.
Afbeelding

Foto
Voor de wind naar Piscandera Baai. Een tanker verlaat juist het Schottegat.

Foto
Picture

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer