Mijn site

  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Draak H-33


​De volgende Informatie ontvangen in November 2021.

Goedemiddag Jan & Margriet,
 
Excuus voor de vertraagde reactie, maar ik ben idd de zeer gelukkige nieuwe eigenaar van de H33, sinds deze zomer. 
 
Bijgesloten alvast een foto van de boot, zoals ik hem afgelopen zomer in haven de Vrijheid in Warns had liggen. Momenteel is hij uit het water en daar in de winterstalling en ga ik er van de winter mee aan de slag om e.e.a. bij te werken. Ik heb er van de zomer actief mee gezeild en hij komt de komende zomer achter mijn huis op onderstaand adres in Elahuizen te liggen. Ik zal er voornamelijk mee op de Fluessen zeilen hier in Elahuizen.
 
Ik heb een logboek van de boot en zal binnenkort als ik wat meer tijd heb - Kerst waarschijnlijk...;-) -, hier wat meer details over met name de 2 restauratie’s die de boot heeft ondergaan als ook mogelijk andere interessante info met jullie proberen te delen.
 
Mijn complimenten voor jullie website en de duidelijke liefde die hieruit spreekt om dit stuk zeil historie door te geven.
 
Mocht je verder vragen hebben kun je me bereiken op onderstaand nummer.
 

​De volgende Informatie ontvangen in Augustus 2018.

Beste Jan, 

Grappig dat je me vraagt. Het grote toeval wil dat ik de Draak Droes vorige maand verkocht heb aan een heer uit Amsterdam, verhuist trouwens naar Achlum (ten zuiden van Harlingen). Dus de boot is overgegaan in andere handen. Dat is wel het allerlaatste nieuws. Ik kwam er helaas te weinig aan toe.

Mit freundlichen Grüßen / with kind regards, Otto Visser
 
Update Mei. 2016

Wij hebben de H 33 in September 2015 gekocht. En haar in de winter 2015/2016 laten restaureren.
  • Noteer voor het boek maar de naam  “Droes”. Deze naam  zou in beginsel niet onze eigen keuze zijn geweest, want Droes is ook de benaming voor een besmettelijke paardeziekte… maar we hebben vooralsnog niet een overtuigend alternatief gevonden.
  • We hebben de H 33 in behoorlijk desolate toestand – qua achterstallig onderhoud -  “uit het water “ gekocht. Gelukkig zat de boot structureel nog goed in elkaar en konden we met grondig onderhoud (alles kaal all-over) haar weer laten stralen. Ik heb wel selftailing lieren (Wilmex), nieuwe patrijspoortjes en een onderdeks rolreefsysteem laten monteren, voor de genua. Voor de rest geen werkelijke restauratie, in die zin.  Maar de H 33 is volgens mij behoorlijk origineel, buiten de dek-opbouw, die is ooit wel aangepakt.
  • Er is een kopie van de eerste meetbrief voor de H 33 uit 1956. Deze is verlopen en momenteel is er geen meetbrief bij de H 33. Indien gewenst zal ik een scan kopie maken van deze oude meetbrief en u deze doen laten toekomen. Laat maar even weten. Het is wel een leuk document.
 
Ik ben wel een ervaring rijker voor wat betreft “oud hout”.  Heb wat leergeld in de vorm van stress en geduld moeten betalen, nadat ze – volledig gerestaureerd – te water ging na twee-en-een-halve week nog steeds niet helemaal dicht was… het lijkt erop dat ze nu stabiel is.  Het vertrouwen groeit weer zeg maar... Een paar impressies bijgevoegd…
 
Ik heb een aantal foto's, maar ik vond deze wel mooi.  Dit is in de Prinsentuin te Leeuwarden.
We laten de naam zoals hij in 1956 is geregistreerd:  Droes
Bouwjaar: 1939
Werff: Lentsch-De Vries “t Fort” te Nieuwendam
Eigenaars: Edith en Otto Visser, Leeuwarden
Mit freundlichen Grüßen / with kind regards,
Otto Visser

Update Feb. 2016,
​

De H33 wordt volledig gestript en gedeeltelijk ook ge-refit.
Jeroen de Groot heeft haar onder haar hoede, en ze begint weer te stralen.
Gr Otto

Beste Margriet,
Toevallig stoot ik op jullie site. We zijn net de dolgelukkige eigenaars van de Droes H33 geworden. Ik vond je initiatief zo leuk, dat ik je meteen maar even een mailtje schrijf. Ik kan je denk ik wat aanvullingen geven voor wat betreft de vorige eigenaars van de Droes.
Met vriendelijke groeten,
Otto & Edith Visser
Bildtsestraat 66
8913 EJ Leeuwarden
Nederland ​

​Draak Droes staat te koop op internet.
Foto
Foto

Foto

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer