Mijn site

  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Draak H-48


​De volgende info kreeg ik 07 april 2016 van Ed Warsen.
​

​De DH 48 is verantwoordelijk voor mijn bewondering voor de draak: Theo zeilde veel alleen en zeilde altijd de Eem op en af (naar de ruimte van het Eemmeer en Gooimeer) zonder motor. Als jochie probeerde ik dat ook en liet mijn buitenboordmotor in het hok van de vereniging hangen. Alleen die draak dreef makkelijk door de windstille stukken heen (oa bij Eemdijk en de Ocriet fabriek) terwijl mijn 16m2 onmiddellijk stil lag.
Foto

Foto

Foto

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer