Mijn site
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Draak H-72


Volgende Informatie ontvangen in Mei 2017
: 

Geachte mevrouw Hoogewerf,
 
Misschien een leuk weetje.
Ik ben zelf met mijn 65e al 53 jaar zeiler, eerst rivier zeiler en later het IJsselmeer en de Noordzee.

Ik heb weliswaar tot mijn spijt geen draak maar wel een erfstuk, een oude ingelijste poster van de Draak H 72.

Nu is het schilderij(het is volgens mij een poster) van kort naar de oorlog(zie foto’s)
Het schilderij is van als ik de signatuur goed lees G. Wansdorp(zie foto).
Wijlen mijn vader heeft dit “ schilderij “ kort na de oorlog gekocht en zelfs een poster was toentertijd ook heel bijzonder, vandaar dat hij waarschijnlijk ook ingelijst is.
Op de afbeelding staat pontificaal de Draak H 72 maar ook aan stuurboord de Regenboog 31,  twee illustere bootontwerpen die een ieder, die van zeilen houdt, de nek doet draaien.
​
Met vriendelijke zeilersgroet.
 
de Vries A.J.
Loo – Bathmen





Foto

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer