Mijn site

  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Draak H-8


​De volgende Informatie ontvangen in September 2021:

Schip ligt in mijn loods in Lemmer. Romp wordt-vermoedelijk deze winter ‘’gesplined’’ met mahonie latten. Schip wordt in showroomstaat gebracht en  komt daarna voor de verkoop, ik richt mij op de Amerikaanse markt.

​De volgende Informatie ontvangen in Juli 2020.
 
De draak ‘’Sigrid’’ bj. 1937/2005 is door mij gisteren gekocht van dhr Gabriel Bergmans. Het schip krijgt van mij groot onderhoud en nieuwe lak, ik houd u op de hoogte als het schip weer vaarklaar is.
Scheepsmakelaardij Goliath Lemsterhoek, Jan D. Smits



Update 2018
Bij deze een foto van deze draak “Windekind”, gespot voor de kust van Nieuwpoort in België (waar toen haar thuishaven was), dit moet ergens tussen 1970 – 1975 geweest zijn.
Vriendelijke groeten,
Marc Huyghe

Update 2018
 DH 8 light bij het bedrijf vna Jan Smits en krijgt een cosmetische refit. Wordt in voorjaar 2018 te koop worden aangeboden.

Update 2013
Gabriël Bergmans uit Geldrop heeft zeer recent een (toer)draak gekocht.
Deze stamt oorspronkelijk uit 1937 en gebouwd op de werf Het Fort van de fa. G. de Vries Lentsch.
In 2005 is ze volledig gerestaureerd door Jan Vanderdamme uit Zeebrugge. Dat is gedaan in opdracht van de toenmalig Belgische eigenaar. Zie foto ophttp://draak.servx.nl/
In 2008 is deze draak weer in Nederlandse handen terecht gekomen maar heeft 4 jaar in een loods gestaan. Enkele weken geleden (jan. 2013) heeft Gabriel deze draak gekocht.
Gabriel vermoedt dat het oorspronkelijke zeilnummer H 8 is.
In april gaat de draak weer in het water. Ze gaat varen in West Brabant, Hollands diep, Haringvliet en de Zeeuwse wateren. Grote wens is een plekje in de binnenhaven van Willemstad. Momenteel zat ze domicilie hebben in de jachthaven van Klundert.

Foto
'Sigrid' in onderhoud bij Jan Smits.

Foto

Foto

Foto
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer