Mijn site

  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer

Draak H-92

​De volgende Informatie ontvangen in Augustus 2020: ​

​Beste Margriet en Jan,

Hier wat info over volgens mij de H 20.

Eind jaren '80 kocht ik een draak, die in Leiden in de gracht te koop lag.
Grenen draak met grote kajuit en een polyester lijkwade.
Het zeilteken was H 92. 
Vaag was te zien dat hij ooit "Welgelegen" had geheten.

Ik bezat toen jaren '30 en '40 jaargangen van de waterkampioen en na enig gepuzzel
(rubriek "de uitkijk" vermeldt bouwers, scheepsnamen en eigenaren; maar wedstrijduitslagen alleen de zeilnummers) kwam naar boven dat het de H 20 uit 1937, genaamd Hermes, van 't Fort moest zijn. Ik heb de waterkampioenen niet meer, maar zal van.de winter weer eens spitten voor het bewijs.

In 1991 zijn we in Friesland over bakboord aan barrels gevaren en toen we voor taxatie naar Jan Juffermans in Warmond gingen, bleek het zijn oude draak te zijn, die hij eind jaren '70 in de polyester had gezet.

Wij hebben de boot mét de schade verkocht.

Ik heb één keer met mijn broer Reino een wedstrijd in Muiden gezeild.. we lagen naast Imhoff in de box en we bleken veertig centimeter korter te zijn.. spiegel was na rot wat ingekort..

De info is tegenstrijdig met die van jullie, maar ik zal het nog eens uitzoeken. 

​Eric Liefkes


Foto

Foto

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • H-1 t/m H-50
  • H-51 t/m H-100
  • H-101 t/m 150
  • H-151 t/m 200
  • H-201 t/m 250
  • DH-29
  • DH-139
  • DH-151
  • Geschiedenis
  • Het leven van een Draak
  • Helgoland
  • Contact
  • Landrover Serie III
    • Landrover Serie III
    • Ontstaan van een model
    • Het begin
    • Nederlandse leger
    • De 109 Ambulance
    • The Lightweight
    • NATO-normen
    • Diesel
    • Handboeken + Onderhoud
    • Aanpassingen
    • Militaire Onderscheidingtekens
    • De verschillen
    • Vragen en antwoorden
    • Koude Oorlog in NL
    • Mijn Landrovers >
      • 35-VS-RV
      • 69-KGR-7
      • 94-VR-TV
      • 90-SF-NJ
      • Motoren
    • Reparaties >
      • Remmen
      • Keerringen
      • Olie temp. meter
      • Kilometerteller
      • Fuseekogel
      • Wielnaafbouten
      • Dynamo + Accu
      • Differentieel
      • Rembekrachtiger
      • Startmotor
      • Waarschuwingslamp rem
      • Steekas + vooras
    • Disclaimer